Donations

Προς το Δημοτικό

dim3Η μετάβαση των νηπίων στο χώρο του Δημοτικού σχολείου και η προσαρμογή τους στις απαιτήσεις της σχολικής ηλικίας, είναι μια κρίσιμη περίοδος στην εξέλιξή τους. Επιβάλλει την ανάπτυξη συγκεκριμένων οργανωτικών, λειτουργικών και εκπαιδευτικών διαδικασιών, ώστε το παιδί να αξιοποιήσει στο έπακρο το πρόγραμμα του Δημοτικού σχολείου.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές συναντήσεις μεταξύ νηπιαγωγών και δασκάλων του δημοτικού. Οι δασκάλες της Α΄ τάξης ενημερώνονται για το προφίλ του παιδιού και τις αντιδράσεις του στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Παραλαμβάνουν το ατομικό δελτίο με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες γύρω από τις «επιδόσεις» του και οργανώνουν το πρόγραμμα της κρίσιμης αφετηρίας των μαθητών στο Δημοτικό σχολείο, αξιολογώντας τις «δεξιότητες» των νηπίων για μάθηση. Επιδιώκουν συνθήκες βιωματικής διδασκαλίας και κριτικής μάθησης, στο πλαίσιο της σχολικής τάξης.

Δημοτικό

dim6Στο Δημοτικό, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οργανώνεται με μαθητοκεντρικό προσανατολισμό. Αξιοποιείται η ενεργός συμμετοχή του μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να οικοδομήσει καλύτερα τη γνώση. Επιδιώκεται, ακόμη, η ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνατοτήτων των μαθητών, με στόχο να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Ιδιαίτερη προσπάθεια καταβάλλεται για την ευέλικτη οργάνωση της σχολικής ζωής. Δημιουργούνται κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη ομαδικής και συνεργατικής διδασκαλίας και μάθησης στο χώρο της τάξης. Μέσα σε κλίμα αποδοχής, αναγνώρισης, ευχάριστης διαμονής και χαράς αξιοποιούνται οι δυνατότητες των μαθητών.

Παράλληλα, καλλιεργείται το παιδαγωγικό πρόσωπο του σχολείου. Η εκπαιδευτική φιλοσοφία του σχολείου είναι ανθρωποκεντρική. Μέσα από δραστηριότητες ανθρωπίνων σχέσεων διαμορφώνεται η παιδαγωγική σχέση, δημιουργείται ουσιαστική επικοινωνία, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση και καλλιεργείται στους μαθητές η αυτονομία.

dim2Τα παιδιά, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες έρχονται σε επαφή με την παράδοση και τον πολιτισμό. Οργανώνουμε επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Παρακολουθούμε προβολές, θεατρικές παραστάσεις και μουσικές εκδηλώσεις, τόσο σε εξωσχολικούς χώρους, όσο και στις εγκαταστάσεις του σχολείου μας. Οργανώνουμε επετειακές εκδηλώσεις με στόχο να βιώνουν τα παιδιά την ιστορία και την παράδοση.

Με κατάλληλες δραστηριότητες ευαισθητοποιούνται στη διαφορετικότητα των λαών και των πολιτισμών. Ακούν άλλες γλώσσες και μουσικές. Μαθαίνουν για τις διαφορετικές συνήθειες των λαών. Ανακαλύπτουν και συνειδητοποιούν ομοιότητες και διαφορές. Ευαισθητοποιούνται μέσα από συζητήσεις και λογοτεχνικά κείμενα για τις ιδιαίτερες ανάγκες κάποιων συνανθρώπων μας. Καλλιεργούν την αγάπη και την αλληλεγγύη προς το συνάνθρωπο και μαθαίνουν να βοηθούν, όταν υπάρχει ανάγκη.

Αθλητική Παιδεία

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΈνα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μικρού παιδιού είναι η συνεχής κίνηση. Μέσα απ’ αυτή γνωρίζει τον εαυτό του. Με την κίνηση μαθαίνει για τους ανθρώπους. Πληροφορείται για τον κόσμο που υπάρχει γύρω του. Αντιλαμβάνεται τις δυνατότητές του και τα όριά του. Συνεχώς τρέχει, πηδά, αιωρείται, αναρριχάται, χορεύει, εκδηλώνοντας την έμφυτη και αυθόρμητη ενεργητικότητά του.

Η ισόρροπη και αρμονική ανάπτυξη του σώματος και του νου αποτελούν βασική αρχή και επιλογή του σχολείου. Στο πρόγραμμα του Δημοτικού σχολείου ο αθλητισμός δεν είναι απλώς μια εκτονωτική απασχόληση. Αντίθετα, θεωρείται ότι είναι ένας ουσιαστικός συνδυασμός ευεξίας και αρμονίας του σώματος και της ψυχής του παιδιού.

Γι΄ αυτό, πέρα από τους στόχους και τα προγράμματα που έχει θεσπίσει η πολιτεία, έχουμε διευρύνει το χαρακτήρα της φυσικής αγωγής των μαθητών εφαρμόζοντας αθλητικά προγράμματα και ομίλους όπου τα παιδιά επιλέγουν ελεύθερα με βάση τα ενδιαφέροντα τους, αξιοποιώντας το άρτια εξοπλισμένο γυμναστήριό μας.

Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση

dim8Στην αφετηρία της νέας χιλιετίας η εκπαίδευση προσδιορίζεται από νέες δυνάμεις. Επηρεάζεται από καινούργιες πραγματικότητες. Η έκρηξη της τεχνολογίας και η ανάδυση της κοινωνίας της γνώσης επιβάλλουν ένα πρόγραμμα με ενισχυμένη τη θέση των νέων τεχνολογιών της επικοινωνίας και της Πληροφορικής. Με το πρόγραμμα αυτό, ήδη από το Νηπιαγωγείο, επιδιώκεται η διαρκής ετοιμότητα του μαθητή για ατομική, επιταχυνόμενη και ουσιαστική μάθηση. Στο Δημοτικό μας σχολείο αναπτύσσεται ένα εξελισσόμενο πρόγραμμα σταδιακής ένταξης και αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η διαχείριση της πληροφορίας με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, σύμφωνα με τα νέα προγράμματα σπουδών, αποτελεί στόχο όλων των μαθημάτων. Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος λειτουργούν τάξεις εξοπλισμένες με σύγχρονο τεχνολογικό υλικό. Οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εργάζονται ομαδικά σε ειδικά σχέδια εργασίας και διαμορφώνουν με την καθοδήγηση του δασκάλου ένα διδακτικό μοντέλο συνυφασμένο με τη σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική πραγματικότητα. Επίσης, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, αναζητούν και βρίσκουν πληροφορίες, με ερευνητικές δραστηριότητες, τις αναλύουν και τις αξιολογούν. Σκέφτονται κριτικά και συνθέτουν τα δικά τους συμπεράσματα. Αποκτούν δεξιότητες για να εκμεταλλευτούν τις νέες επικοινωνιακές δυνατότητες.Το σχολείο αναπτύσσει την επικοινωνία του σε ένα συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο. Παράλληλα, πραγματοποιεί περιοδικές ερευνητικές δραστηριότητες. Αποστέλλει ειδικά ερωτηματολόγια προς όλους τους παράγοντες της σχολικής κοινότητας και σταθμίζει τις σχολικές διαδικασίες και πρακτικές του, επιδιώκοντας τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών του. Για το λόγο αυτό έχει δημιουργηθεί δικτυακός τόπος όπου οι γονείς και μαθητές μπορούν να επικοινωνούν και να ενημερώνονται.

Στο πλαίσιο των στόχων του το Δημοτικό σχολείο αναπτύσσεται βασισμένο σε μια συγκεκριμένη εκπαιδευτική φιλοσοφία και διδακτική πρακτική. Το περιεχόμενο του γενικότερου εκπαιδευτικού του σχεδιασμού, αλλά και οι ειδικότερες επιλογές και μεθοδεύσεις του, κατατείνουν στην ποιοτική λειτουργία ενός σχολείου που επιδιώκεται να είναι:

  • Ανθρωπιστικά προσανατολισμένο
  • Βαθιά ευαίσθητο στη δυναμική της προσωπικότητας του παιδιού
  • Κριτικά ερευνητικό σε κάθε αλλαγή
  • Παιδαγωγικά εμπνευσμένο και στηρικτικό της ουσιαστικής μάθησής του
  • Φιλοσοφικά διαποτισμένο από τις ανθρωπιστικές αξίες και τα δεδομένα μιας ευρωπαϊκής αντίληψης και παγκόσμιας προοπτικής.