Donations

Ο Αλμπέρτο Φάις είναι από τους ηθοποιούς που έχουμε αγαπήσει και ξεχωρίσει σε πολλές και διαφορετικές δουλειές τα τελευταία χρόνια, πάντα αφήνοντας την δική του προσωπική σφραγίδα με ότι καταπιαστεί.

Οικογενειάρχης, μπαμπάς αλλά και ένας ονειροπόλος καλλιτέχνης που τον έχουμε αγαπήσει σε πολλά θεατρικά έργα αλλά και μέσα από την μικρή οθόνη με πιο πρόσφατη δουλειά την αγαπημένη “Ονειροπαγίδα.”
Ο ταλαντούχος ηθοποιός βρέθηκε καλεσμένος στον Fresh Radio και στην εκπομπή Fresh Stories με τον Πάνο Σταματόπουλο και μίλησε για όλους και για όλα.

Το πρώτο πράγμα που με κάνει να πω ναι σε μια δουλειά είναι οι ίδιοι οι συντελεστές. Ακόμα και το έργο και ο ρόλος είναι σε δεύτερη μοίρα γιατί αν δε βρεις την κοινή γλώσσα με τους ανθρώπους που συνεργάζεσαι, αν δεν τους πιστεύεις και κυρίως αν δεν τους έχεις εμπιστοσύνη, οτιδήποτε και να παίξεις δεν θα δικαιωθεί τελικά.

Τα “Έξυπνα Μικρά Ψέματα” είναι ένα έργο που αφορά πάρα πολύ τον κόσμο, τον βάζει σε σκέψεις και τον κάνει να διαφωνεί στο πως συμπεριφέρονται οι χαρακτήρες. Όταν προκύπτει μια τέτοια εμπειρία θέασης, για τον ηθοποιό σημαίνει ότι κάτι κάνει καλά.

Αν αντιληφθώ ότι μου είπαν ψέμματα, θα προσπαθήσω να καταλάβω τον λόγο για τον οποίο ειπώθηκε. Πολλές φορές πίσω από ένα ψέμα που μου έχουν πει, κατάλαβα ότι εγώ δεν ήμουν έτοιμος να ακούσω την αλήθεια.

Είναι τόσο αυστηρά τα όρια όσον αφορά το οικονομικό κριτήριο για την επιλογή των προγραμμάτων και η μυθοπλασία ήταν πάντα ένα αυστηρό σπορ. Το θέμα είναι να γίνονται καλές και ποιοτικές τηλεοπτικές δουλειές ώστε να προξενούν το ενδιαφέρον του τηλεθεατή και σιγά-σιγά να αναβιώσει αυτό το κομμάτι στην χώρα μας.

Μπορούν σίγουρα να γίνουν δουλειές και με λιγότερα χρήματα, το θέμα είναι αν θα υπάρξει τόλμη και αν θα αξιοποιήσεις ταλαντούχα άτομα του χώρου.
Περνώντας τα χρόνια νιώθω πως πατάω πιο γερά στα πόδια μου, ότι είμαι πιο σίγουρος γιαυτό που έχω επιλέξει να κάνω και τώρα που ξέρω τους φόβους μου, αντιμετωπίζοντας τους, μπορώ να είμαι πιο τολμηρός στις επιλογές μου και στον ίδιο μου τον αυθορμητισμό μου.

Σε γενικές γραμμές δεν έχω μετανιώσει για επιλογές μου και ούτε θα άλλαζα πολλά πράγματα από την πορεία μου όλα αυτά τα χρόνια. Ίσως να μην έπαιρνα “βαριά” κάποια πράγματα και τόσο “σοβαρά”.
Αν στο επάγγελμα επικρατούσαν συνθήκες ανάλογες με το εξωτερικό, όσον αφορά τις πληρωμές και την γενικότερη φιλοσοφία και τα πράγματα γινόντουσαν πιο αυστηρά, δεν θα γινόντουσαν ούτε οι μισές παραστάσεις που γίνονταν τώρα και θα άλλαζε για εμάς το σκηνικό άρδην.

Θεωρώ πολύ ωραίο να έχεις έναν άνθρωπο στην ζωή σου που κάνετε την ίδια δουλειά γιατί μόνο ένας ηθοποιός μπορεί να καταλάβει τι περνάει ένας άλλος ηθοποιός. Επειδή η φύση της δουλειάς μας έχει πολλές ανατροπές και ανασφάλειες, συμπεριφορές που σε κάποιον άλλο μπορεί να φαίνονται παράξενες, σε κάποιον που ξέρει την δουλειά φαίνονται σίγουρα φυσιολογικές.

Στην εποχή που ζούμε, οφείλεις να έχεις ανοιχτές τις κεραίες σου, να βλέπεις όλα τα σχόλια και να τα φιλτράρεις.

Θα αντιληφθώ από την πρώτη στιγμή τυχόν “λυκοφιλίες” που θα με προσεγγίσουν.

Το musical είναι ένα είδος που μου αρέσει πολύ, έχω βρεθεί στα πρώτα μου βήματα στον χώρο και θα έλεγα το ναι σε μια μελλοντική πρόταση.Σε ένα πρόγραμμα όπως το “Your Face Sounds Familiar” δεν ξέρω αν θα μπορούσα να ανταπεξέλθω γιατί είναι ένα πολύ απαιτητικό πρόγραμμα.

Όταν συνεργάζεσαι με ανθρώπους που έχουν χρόνια στον χώρο και έχουν καλή διάθεση απέναντι στους συναδέλφους τους, μπορείς να πάρεις πολύ ωραία και χρήσιμα πράγματα, κυρίως παρατηρώντας την συμπεριφορά τους. Η Κάτια Δανδουλάκη και ο Γιώργος Παρτσαλάκης κρατάνε ακόμα αυτή την αφοσίωση και την αγωνία για την δουλειά που δεν αλλάζει ποτέ παρότι έχουν αναγνωριστεί και έχουν μια τεράστια πορεία πίσω τους.
Κάθε μέρα πρέπει να αποδεικνύεις πως καλώς βρίσκεσαι, εκεί που βρίσκεσαι.

Θα ήθελα κάποια στιγμή στο μέλλον να δουλέψω ένα έργο δικής μου επιλογής, να βρω ανθρώπους που θα συνεργαστούμε μαζί και θα το διαμορφώσουμε όπως εμείς θα θέλαμε. Δεν ξέρω με ποιο τρόπο μπορώ να το δρομολογήσω, ούτε νομίζω ότι αισθάνομαι έτοιμος ακόμα αλλά το έχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου.

Πηγή: Πάνος Σταματόπουλος, 18.12.2017, CHECKINART