Donations

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αναγνωρίζοντας τις δράσεις που υλοποιήθηκαν με πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στην ανάγκη συμβολής της εκπαιδευτικής κοινότητας στο προσφυγικό ζήτημα, αποφάσισε να βραβεύσει τις καλύτερες πρακτικές και δράσεις, οι οποίες θα ήταν καλό να προβληθούν στην εκπαιδευτική και ευρύτερη κοινότητα.

Η επιλογή των καλύτερων πρακτικών, σε τοπικό επίπεδο, έγινε από τους Υπεύθυνους Σχολικών Προγραμμάτων και Δραστηριοτήτων κάθε εκπαιδευτικής περιφέρειας και εκ μέρους του ΥΠ.Π.Ε.Θ, σε τελικό στάδιο, από μέλη της Επιτροπής για την Στήριξη των Παιδιών των Προσφύγων (ΕΣΠΠ), της Επιστημονικής καθώς και της Καλλιτεχνικής Επιτροπής για την υποβοήθηση του έργου της ΕΣΠΠ.

Το Lauder Σχολείο της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών επιλέχτηκε ανάμεσα στα έξι (6) σχολεία ΠΕ της Β΄ Διεύθυνσης Αθηνών, που ξεχώρισαν για τις δράσεις τους, και ανήκει στα είκοσι (20) Σχολεία ΠΕ της Περιφέρειας της Αττικής που θα βραβευτούν σε ειδική εκδήλωση από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Σχολείο μας είναι οι κάτωθι:

  • 002Οι µαθητές/τριες της Α΄τάξης παρακολούθησαν το πρόγραµµα «Το δικαίωµα του να είσαι παιδί» στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης. Στόχος του προγράµµατος ήταν να µάθουν τα βασικά δικαιώµατά τους και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στα παιδιά εκείνα που στερούνται των δικαιωµάτων αυτών.
    Το πρόγραµµα ολοκληρώθηκε µε τη δηµιουργία των δικών τους ζωγραφιών εκφράζοντας µε αυτόν τον τρόπο ένα από τα δικαιώµατα αυτά. Ύστερα από ψηφοφορία επιλέχθηκαν τρεις ζωγραφιές, που έγιναν κονκάρδες και πουλήθηκαν στο bazaar.
  • DSCN0806Oι µαθητές/τριες της Β΄τάξης, στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας, πραγµατοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραµµα, «Η ιστορία ενός πρόσφυγα». Ήρθαν σε επαφή µε εκπαιδευτικό υλικό της Ύπατης Αρµοστείας του ΟΗΕ και το επεξεργάστηκαν. Μέσα από την ταύτισή τους µε τους ήρωες αναγνώρισαν τις ανάγκες ενός ανθρώπου και τις διαφοροποίησαν από τις επιθυµίες, ήρθαν σε επαφή µε τα διάφορα συναισθήµατα των ηρώων, γνώρισαν την έννοια της διαφορετικότητας, του αποκλεισµού και της απόρριψης, τέλος ήρθαν αντιµέτωποι µε τους φόβους τους και πρότειναν λύσεις.
    Το πρόγραµµα ολοκληρώθηκε µε την ανάγνωση στο Σχολείο και την επεξεργασία του λογοτεχνικού βιβλίου «Χάρης και Φάρις», της Γιώτας Αλεξάνδρου.
    Tέλος, αποφάσισαν µε τη δασκάλα τους να φτιάξουν µπισκοτάκια (σε σχήµα λευκών και καφέ ανθρώπινων φιγούρων) και να πουληθούν στο bazaar.
  • o.gennaios.2Οι µαθητές/τριες της Γ’ τάξης, παρακολούθησαν βίντεο, διάβασαν παραµύθια, συζήτησαν άρθρα από τον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο και άκουσαν τραγούδια µε κεντρικό θέµα τους πρόσφυγες. Στη συνέχεια εργάστηκαν οµαδικά και δηµιούργησαν πέντε διαφορετικές ιστορίες-παραµύθια µε το αυτό το θέµα που στο τέλος τις εικονογράφησαν. Οι εργασίες των παιδιών τυπώθηκαν µε τίτλο: «Ένα παραµύθι θα σας πω … ένα παραµύθι προσφυγικό. 4 + 1 ιστορίες να σκεφτείς …» και πουλήθηκαν στο bazaar.
  • Οι µαθητές/τριες της Δ’ τάξης ασχολήθηκαν µε το θέµα τωνOLYMPUS DIGITAL CAMERAπροσφύγων δηµιουργώντας οµοιώµατα του εαυτού τους σε χαρτόνια. Κάθε οµοίωµα έκρυβε από µια αληθινή µαρτυρία ενός πρόσφυγα. Έτσι, µέσω των πραγματικών ιστοριών, είδαν πτυχές µιας πραγµατικότητας που, ενώ δεν µπορούν να κατανοήσουν, έχουν την δυνατότητα να την αισθανθούν. Την ηµέρα του bazzar στην τάξη τους λειτούργησε εικαστική έκθεση µε τίτλο «Σκιές ανθρώπων», έχοντας εισιτήριο, ενώ πουλήθηκαν και τα οµοιώµατα.
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    Οι µαθητές/τριες της Ε΄τάξης, ασχολήθηκαν µε το προσφυγικό ζήτηµα συµµετέχοντας σε οµάδες δηµιουργίας αφίσας και πόστερ ενώ συµµετείχαν και σε πρόγραµµα κατανόησης των βασικών διαστάσεων του ζητήµατος της ACTION AID µε τίτλο «Ξένιος ή Ξένος;».
    Οι αφίσες τυπώθηκαν σε µεγάλο µέγεθος και πουλήθηκαν στο bazaar.

  • Τέλος, τα παιδιά της Στ΄ τάξης συµµετείχαν στην ηµέρα που αφιέρωσε το σχολείο µας στους πρόσφυγες µε τη δηµιουργία ενός ντοκιµαντέρ. Ανάµεσα σε άλλες αληθινές ιστορίες που διάβασαν, επιλέχθηκε αυτή της Ντόα Αλ Ζαµέλ, µιας από τους ελάχιστους επιζήσαντες του ναυαγίου που σηµειώθηκε το Σεπτέµβρη του 2014 στα ανοιχτά της Κρήτης. Τα παιδιά έγραψαν µε δικά τους λόγια την ιστορία της και στη συνέχεια την έκαναν ταινία.
    anthrwpoΤην ηµέρα του bazzar η τάξη τους λειτούργησε ως κινηµατογραφική αίθουσα, µε εισιτήριο, ενώ πουλήθηκαν και αντίτυπα του ντοκιµαντέρ.

Όταν ολοκληρώθηκαν τα προγράµµατα των τάξεων, προσκλήθηκαν οι γονείς και φίλοι του Σχολείου µας σε απογευµατινό bazaar µε τίτλο «Τα παιδιά στηρίζουν τους πρόσφυγες».

Με τα έσοδα, χάρη στη ενεργή συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών του Σχολείου μας, αγοράσαμε 55 σκηνές τεσσάρων ατόμων τις οποίες παραδώσαμε στο λιμάνι του Πειραιά.

prosfiges